yuja in korea

韓国留学中のyujaによる韓国生活の全記録を記します。

#1

今日は授業が終わった後に友達とご飯を食べに行きました!
오늘은 수업이 끝난후에 친구와 밥을 먹으러 갔다.
Today, after class, I went to eat with my friend.



韓国で知り合った私と同じ在日韓国人の子です。
한국에세 만난 재일 한국인외 친구이다.
She is also Koreans in Japan.



日本食を求め天丼をたべました!
우리는  일식을 먹고싶어서 텐동를 먹었다.
We ate TENDON because we wanted to eat Japanese food.



味は特別美味しいというわけでもなかったですがエビが3個も乗っていてボリュームがありました!
맛은 보통 이었다. 하지만 새우가 3개나 있어서 양이 많았다.
The taste was normal. But there were 3 shrimps, so it was a lot.


やっぱり日本で食べるほうがおいしかな、、笑
일본에서 먹으면 더 맛있는 것 같다..ㅎㅎ
It seems to be more delicious if you eat in Japan.



そのあとはカフェに行きました。
후식으로 카페에 갔다.
We went to cafe for dessert.



ここ、ここを本当に推薦したい!!!!!!!!!!!!!!!!!
이 장소를 진ㄴㄴ짜 추천하고 싶다.....!!!!!!!!!!!!!!!!
I really want to recommend this place.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



雰囲気とケーキが最高でした。
분위기와케이크가 정말 좋았다.
The atmosphere and the cake was really good.



次はドリンクもいただきたいなと。
다음에 갈 때 커피도 마시고 싶다.
I will order a drink when I go there next time.



韓国にはいくつもカフェがあります。
한국에세는 카페가 많이 있다.
There are many cafes in Korea.



そんな中でもう一度行きたいと思わせてくれるほど素敵なカフェでした。
그 카페를  다시 가고 싶다는 생각이  들었다.
The cafe made me want to visit again.




【시타마치텐동아키미츠  종로타워점】
📍서울 종로구 종로 51 종로타워 지하 1층
💵 세우텐동  13000w





【청수당】
📍서울 종로구 돈화문로11나길 31-9
💵 흑임자 프로마쥬 케이크 / 말차 프로마쥬 케이크  13000w